Anàlisi d'una campanya publicitària:
Plans i angles
En aquesta entrada, analitzaré quins plans i angles s'han utilitzat en aquesta campanya publicitària i perquè crec que el director els ha decidit utilitzar.
"L'anunci ens mostra una parella durant les seves vacances o això és el que sembla.
Durant el transcurs del vídeo hi ha un narrador que va
explicant tot el que hagués viscut el protagonista masculí si hagués tingut més
compte a la carretera i si hagués respectat els límits de velocitat.
Així doncs va mostrant diferents escenes idíl·liques
de les vacances que hagués pogut tenir, les sensacions que hagués sentit i les
històries que hagués viscut.
Juga amb el fet de transmetre aquestes emocions que
podria haver viscut el nostre personatge a través de diferents escenes,
mostrant les emocions dels personatges i mostrant les imatges de les seves
vacances somiades. Fa una mena de reflexió de tot el que hagués pogut tenir i de
sobte comenta el que no hauria d'haver fet per a viure-ho.
és un anunci molt visual, molt directe i molt
impactant ja que mostra amb tot luxe de detalls l'accident de trànsit que
pateix el protagonista a continuació de les seves "vacances
somiades". Donant a l'espectador la idea de que si no respectes les normes
de seguretat vial pots patir un accident i en un segon perdre aquells records
que tens o els que podries haver construït.
A continuació analitzaré de quina manera el director i
el productor de l'anunci han pogut arribar a mostrar a l'espectador què és el
que vol transmetre. Quina és la sensació de pèrdua del protagonista quan pateix
l'accident. Quan ja ho ha perdut tot per no actuar correctament i què és tot el
que no viurà."
- Durant els primers cinc segons de l'anunci ens
trobem que el pla utilitzat és un PRIMER PLA, és a dir el que surt enfocat
bàsicament a la imatge és la cara dels personatges o alguna de les seves parts
corporals però des de molt a prop.
Aquest pla és utilitzat per fer una petita presentació
dels personatges del vídeo, per apropar l'espectador a qui protagonitzarà les
següents escenes.
L'angle utilitzat durant aquests primer segons de
vídeo és un ANGLE NORMAL, és a dir la imatge està agafada des d'una perspectiva
horitzontal.
- A partir d'aquest moment i fins trenta-cinc segons
després, és a dir fins al 0'40", hi ha una alternació de dos o tres plans,
creant doncs una doble/triple perspectiva del que es vol mostrar a les escenes.
S'utilitza una alternança entre un PRIMER PLA, UN PLA
GENERAL i algun PLA MIG.
Va enfocant als personatges utilitzant el primer pla i
el pla mig, això ho fa per mostrar les sensacions que volen transmetre els
personatges, per mostrar les emocions que senten en el moment que estan vivint,
i tot seguit ens dona un pla mig del personatge mostrant una mica de l'escena.
Ens dona a continuació un pla general de l'escena per
a situar-nos en el context que estan vivint i per entendre què és el que els
suposa aquesta situació.
Així doncs aquesta alternança ens permet situar-nos en
el lloc dels protagonistes a través de veure les seves cares i a partir d'aquí
veure les seves emocions i entendre a través d'aquest pla general què és el que
els hi fa sentir aquestes emocions.
Els angles utilitzats durant aquestes escenes van
alternant-se entre PICATS I CONTRAPICATS, que mostren l'escena de la noia a la platja enfocant a la noia des del sostre.
Si ens fixem en els contrapicats, ens mostren una certa angoixa per tal de ficar-nos en la situació d'una manera més real.
Si ens fixem en els contrapicats, ens mostren una certa angoixa per tal de ficar-nos en la situació d'una manera més real.
Moviments de càmera:
El moviment de càmera més utilitzat durant l'spot publicitari és el moviment de TRAVELLING que ens mostra el seu trajecte en motocicleta abans de l'accident. Moviment que va d'esquerra a dreta i al revés i que és lateral.
IL·LUMINACIÓ, COLOR, RITME I SO
IL·LUMINACIÓ:
Hi ha dos tipus d'il·luminació, la dura i la suau.
En el cas d'aquest vídeo podem observar ambdues.
La il·luminació dura s'utilitza en les escenes on es mostren situacions més dramàtiques i difícils on es mostra per exemple l'accident o la situació després d'aquest.
En canvi, la il·luminació suau, s'utilitza en les escenes més bucòliques on es mostra el seu viatge de vacances o el seu moviment en la moto.
COLOR:
La utilització del color ens pot ajudar a viatjar per les escenes, ja que segons la combinació de colors i la intensitat d'aquests podem situar-nos de millor manera.
Així doncs, la utilització de colors càlids a l'inici de les seqüències on es mostren situacions agradables ens situa dins de l'spot.
En canvi, a mesura que s'aproxima el final de la gravació van mostrant-se colors més freds que ens mostren la tragedia. Aquests colors són cada cop menys intensos.
RITME I SO:
El so de l'anunci s'adapta força a la situació que està mostrant per tal de donar un acompanyament amé a l'espectador.
Si parlem del ritme segueix un dinamisme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada