dimecres, 30 d’abril del 2014

Anàlisi de plans i angles

Anàlisi d'una campanya publicitària:

Plans i angles

En aquesta entrada, analitzaré quins plans i angles s'han utilitzat en aquesta campanya publicitària i perquè crec que el director els ha decidit utilitzar.



"L'anunci ens mostra una parella durant les seves vacances o això és el que sembla.
Durant el transcurs del vídeo hi ha un narrador que va explicant tot el que hagués viscut el protagonista masculí si hagués tingut més compte a la carretera i si hagués respectat els límits de velocitat.
Així doncs va mostrant diferents escenes idíl·liques de les vacances que hagués pogut tenir, les sensacions que hagués sentit i les històries que hagués viscut. 
Juga amb el fet de transmetre aquestes emocions que podria haver viscut el nostre personatge a través de diferents escenes, mostrant les emocions dels personatges i mostrant les imatges de les seves vacances somiades. Fa una mena de reflexió de tot el que hagués pogut tenir i de sobte comenta el que no hauria d'haver fet per a viure-ho.
és un anunci molt visual, molt directe i molt impactant ja que mostra amb tot luxe de detalls l'accident de trànsit que pateix el protagonista a continuació de les seves "vacances somiades". Donant a l'espectador la idea de que si no respectes les normes de seguretat vial pots patir un accident i en un segon perdre aquells records que tens o els que podries haver construït.
A continuació analitzaré de quina manera el director i el productor de l'anunci han pogut arribar a mostrar a l'espectador què és el que vol transmetre. Quina és la sensació de pèrdua del protagonista quan pateix l'accident. Quan ja ho ha perdut tot per no actuar correctament i què és tot el que no viurà."

- Durant els primers cinc segons de l'anunci ens trobem que el pla utilitzat és un PRIMER PLA, és a dir el que surt enfocat bàsicament a la imatge és la cara dels personatges o alguna de les seves parts corporals però des de molt a prop.
Aquest pla és utilitzat per fer una petita presentació dels personatges del vídeo, per apropar l'espectador a qui protagonitzarà les següents escenes.
L'angle utilitzat durant aquests primer segons de vídeo és un ANGLE NORMAL, és a dir la imatge està agafada des d'una perspectiva horitzontal.
- A partir d'aquest moment i fins trenta-cinc segons després, és a dir fins al 0'40", hi ha una alternació de dos o tres plans, creant doncs una doble/triple perspectiva del que es vol mostrar a les escenes.
S'utilitza una alternança entre un PRIMER PLA, UN PLA GENERAL i algun PLA MIG.
Va enfocant als personatges utilitzant el primer pla i el pla mig, això ho fa per mostrar les sensacions que volen transmetre els personatges, per mostrar les emocions que senten en el moment que estan vivint, i tot seguit ens dona un pla mig del personatge mostrant una mica de l'escena.
Ens dona a continuació un pla general de l'escena per a situar-nos en el context que estan vivint i per entendre què és el que els suposa aquesta situació.
Així doncs aquesta alternança ens permet situar-nos en el lloc dels protagonistes a través de veure les seves cares i a partir d'aquí veure les seves emocions i entendre a través d'aquest pla general què és el que els hi fa sentir aquestes emocions.

Els angles utilitzats durant aquestes escenes van alternant-se entre PICATS I CONTRAPICATS, que mostren l'escena de la noia a la platja enfocant a la noia des del sostre.
Si ens fixem en els contrapicats, ens mostren una certa angoixa per tal de ficar-nos en la situació d'una manera més real.



Moviments de càmera:

El moviment de càmera més utilitzat durant l'spot publicitari és el moviment de TRAVELLING que ens mostra el seu trajecte en motocicleta abans de l'accident. Moviment que va d'esquerra a dreta i al revés i que és lateral.

IL·LUMINACIÓ, COLOR, RITME I SO


IL·LUMINACIÓ:  

Hi ha dos tipus d'il·luminació, la dura i la suau.
En el cas d'aquest vídeo podem observar ambdues.
La il·luminació dura s'utilitza en les escenes on es mostren situacions més dramàtiques i difícils on es mostra per exemple l'accident o la situació després d'aquest.
En canvi, la il·luminació suau, s'utilitza en les escenes més bucòliques on es mostra el seu viatge de vacances o el seu moviment en la moto.

COLOR:

La utilització del color ens pot ajudar a viatjar per les escenes, ja que segons la combinació de colors i la intensitat d'aquests podem situar-nos de millor manera.
Així doncs, la utilització de colors càlids a l'inici de les seqüències on es mostren situacions agradables ens situa dins de l'spot.
En canvi, a mesura que s'aproxima el final de la gravació van mostrant-se colors més freds que ens mostren la tragedia. Aquests colors són cada cop menys intensos.

RITME I SO:

El so de l'anunci s'adapta força a la situació que està mostrant per tal de donar un acompanyament amé a l'espectador.
Si parlem del ritme segueix un dinamisme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada