dimecres, 26 de març del 2014

Les Competències Digitals

Entrevista amb Jordi Adell.
  • Competència informacional:
La competència informacional consisteix en saber utilitzar la informació que rebem, que la sapiguem analitzar i que siguem capaços de crear eines que ens siguin útils. Hem de considerar aquesta com a una competència bàsica. Això és degut a que per tal de donar un bon ús em de saber crear eines útils d’allò que busquem i trobem. És una competència difícil d’assolir que poc a poc hem de treballar.
  • Competència tecnològica o informàtica:

Quan parlem d’aquesta competència, parlem de la capacitat de saber fer un ús de tots aquells elements tecnològics que ens envolten. Ordinadors, telèfons, e-books, càmeres...
Avui dia, en el context actual, som una generació que ens hem format en la cultura de la tecnologia. Hem crescut envoltats d’ella i no ens hem hagut d’adaptar sinó que l’hem tingut des d’un començament. Així doncs la seva utilització ens ha estat relativament fàcil.
Tot el contrari que en generacions més llunyanes, com els nostres pares, que s’han vist obligats per motius pràctics a adaptar-se a tota la nova tecnologia i els canvis ràpids que la nostra societat a patit en quant al ús tecnològic.

  • Alfabetitzacions múltiples:

Aquesta competència té relació amb els filtres que utilitzem quan acceptem la informació que ens donen els mitjans de comunicació.
És a dir no ens hem de creure sense dubtar allò que ens transmet la televisió, internet o els diaris...
Això què vol dir? Doncs que hem de tenir les eines necessàries per a poder comparar les diferents opcions que tenim de recerca d’informació i els diferents mitjans que tenim per a obtenir-la.
Hem de ser capaços de no deixar-nos enganyar. De saber contrastar les fonts d’informació.
Hem d’aprendre  a fer un ús responsable d’aquesta informació per tal de poder extreure’n una bona.

  • Competència cognitiva genèrica:

Hem de saber analitzar i ser  crítics amb la informació que rebem de la societat. Hem de saber i ser capaços de resoldre els problemes o dilemes que se’ns presenten.

  • Ciutadania digital: 

S’ha d’educar i preparar a les noves generacions per a que tinguin la capacitat de distingir entre la vida real i la vida virtual.
Això és determinant per a que no estiguin completament depenent de les noves tecnologies, en forma d’ordinadors, videoconsoles, aparells de telefonia mòbil... han de tenir eines i alternatives per a la seva vida diària que puguin utilitzar per a fer un ús del seu temps d’oci o no. Han de saber desconnectar de tot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada